Alpe d’HuZes en de veranderende tijden

Na 18 jaar was het logo van Alpe d’HuZes langzaam aan gedateerd geraakt en bovendien is het event waar elk jaar vele miljoenen opgehaald wordt voor het KWF verder uitgegroeid. Zo gaan er inmiddels niet meer alleen fietsers de berg op voor het goede doel.

Omdat niet elke vorm van deelnemer en vrijwilliger zich in het logo herkende, zijn er de afgelopen jaren vele varianten van het beeldmerk ontstaan, wat de herkenbaarheid en de uitstraling van het event niet ten goede kwam. Het verzoek aan Vandermeer branding & communicatie was om een nieuw logo te ontwikkelen dat aansluit bij het huidige niveau van de organisatie, van deze tijd is én waar niemand zich door uitgesloten voelt.

Herkenbaarheid is een waardevol bezit

Bij Vandermeer branding & communicatie zijn wij er voorstander van om de herkenbaarheid van een organisatie en/of merk te behouden bij een restyling (rebranding). Tenzij er een goede reden voor is om dit niet te doen. Bij de Alpe d’HuZes was het gezien de merkbeleving juist heel belangrijk om de herkenbaarheid te behouden.

Een branding is meer dan een logo en vast kleurgebruik. Om de herkenbaarheid van Alpe d’HuZes te vergroten ontwikkelde Vandermeer branding & communicatie een huisstijl die veel mogelijkheden biedt en tegelijkertijd de herkenning van het event vergroot.

Kijk, daar doen we het voor

De opbrengt van de 2024 editie (eerste jaar van de nieuwe brand) was geweldig! Ruim 18 miljoen euro werd er voor kankeronderzoek binnengehaald.

Misschien vraag je je af hoeveel is daarvan naar Vandermeer branding & communicatie gegaan? Daar kunnen we heel helder in zijn, dat was om precies te zijn € 0,00. Vandermeer branding & communicatie verzorgt al een aantal jaren de vormgeving van het event kosteloos. Omdat wij op deze wijze een grotere bijdrage kunnen leveren dan door een bedrag over te maken.

Lees meer over slimme campagnes, branding en campagne-websites in onze blogs

In onze blogs vind je praktische tips, de do’s en don’ts en word je op de hoogte gehouden van de laatste ontwikkelingen.

Zullen we een kopje koffie drinken?

Bel ons gerust op 0345 65 60 60 of vul het formulier in. Ik kom graag bij je langs voor een persoonlijke kennismaking.
Maar je bent natuurlijk ook bij ons aan de dijk welkom…

John van der Meer

    Ja, ik ontvang graag de nieuwsbrief met blogs, cases, trends, tips en inspiratie.

    Deze website is beveiligd met reCAPTCHA, het Privacybeleid en Servicevoorwaarden van Google zijn van toepassing.